måndag 22 april 2013

Stockholm Scrap & Pearl 6-7/4


För två veckor sedan (sorry för att inlägget är lite sent) var jag tillsammans med min lillasyster Jennifer på Stockholms Scrap And Pearl Event. Vi var där på söndagen, alltså dag två.
 
Vi kom till Annexet runt 8.10 och strax efter klockan 8.30 skedde insläppet. Det var ganska få personer i början, dem flesta hade nog tagit lite sovmorgon efter gårdagens skapande.  För att kunna passera in och ut fick vi en stämpel på handen.
 

 
Väl inne var det bara att hitta en plats och sedan packa upp alla scrapsaker. Vi var lite nervös om vi skulle hitta två platser bredvid varandra då de som redan hade varit där dagen innan kunde lämna sina saker så direkt när vi såg två tomma platser satte vi oss där. Dock hade vi inte behövt oroa oss för det var en hel del tomma platser både på morgonen och under dagen.
 
Alla pysslare satt i mitten av lokalen och runt omkring fanns 20 olika butiker. Här är en foto taget uppifrån över Scrappwebs- (aka. Porslinsblomman) och Scrapbrukets montrar.
 
 
Utbudet tycket jag var bra, det fanns något för alla. Dem flesta butikerna hade vissa mässerbjudanden och så kallade "10 kr högar" vilket jag tycker är kul då det alltid är roligt att fynda. Dock fick jag ibland intryck i vissa montrar att säljarna var lite uttråkade eller att de inte var intresserade av att möta kunden. Till exempel var det få som hejade och frågade om man behövde hjälp och som bara hejade på kunden när det var dags för betalning.
 
 
De fanns olika workshops och demos och jag gick och tittade bland annat när Sari demade mixed media tags. Hon är otrolig duktig och kan sin sak.

 
Några av teknikerna hon visade. Kika in i hennes blogg där det finns fantastisk inspiration.
 

 
Ju mer dagen gick desto stökigare blev det. =)

 
Här är en överblick över vart vi satt.

 
För att sammanfatta i korthet:
 
Vad: Stockholm Scrap & Pearl Event
 
Var: Annexet- Globen
 
När: 6-7/4 2013
 
Antal: 1000 deltagare/ dag
 
Pris: 300 kr/en dag eller 500 kr för hela helgen
 
Info före och under eventet: Den viktigaste info skickas ut på mailen men mycket av infon fanns på Facebook så om man inte hade Facebook missade man massor av info. Jag skaffade faktiskt Facebook några dagar innan eventet (har varit motståndare i många år) för att jag kände att jag missade massor av bra information. Under eventet sas det inte så mycket (tror att den mesta infon gavs på lördagen)
 
Utbud: Bra och blandat utbud i butikerna
 
Tävlingar & Utmaningar: Inga tävlingar anordnades under event men på Facebook hade det varit en del utlottningar innan eventet
 
Goodiebag: Fantastisk fin och generös goodiebag
 
Ätbart: Inget ätbart serverades men det fanns ett fik på övervåningen där man kunde köpa lättare måltider och fika för den som ville. Ingen mat fick förtäras inne i lokalen (förutom i fiket) så jag och syrran åt medtagen lunch ute i solen
 
Bäst: Många härliga kreativa människor på en och samma plats
 
Sämst: Att mycket av informationen och funderingarna inför eventet bara fanns på Facebook trots att det fanns ett specifikt forum för eventet
 
Slutbetyg: 8/10
 
Senare under dagen kommer ett inlägg om den fina goodiebagen vi fick och ett inlägg om det jag shoppade.
 
Ha det fint!

Inga kommentarer: